kiting

Jak stoupat proti větru s kitem

Nemůžu se pořád vrátit, odkud jsem vyjel. Nemůžu nastoupat. Celou session se snažím dostat na tu samou úroveň. Co s tím? Jak na stoupání?

Co musím udělat, abych nastoupával:

Jet pomalu – čím jedu pomaleji, tím je drak v poloze více proti větru od jezdce a tím mě více táhne proti větru. Vektor síly směrem proti větru je větší. Naopak čím jedu rychleji, tím je více drak zcouvaný uprostřed větrného okna a tím méně mě táhne proti větru. Vektor síly směrem proti větru je menší.

kiting

Draka mít spíše níže než výše – když mám draka nad hlavou (vysoko), neudržím ho a on mě přetahuje z hrany prkna směrem dopředu (po větru). Když si dám draka níže, snadněji udržím hranu prkna. Když s drakem musím mávat, mávám s ním těsně nad hladinou.

kiting2

Mít hodně zatíženou zadní nohu – váhu těla posunu hodně dozadu a tím se mi změní úhel jízdy směrem více proti větru.

Pořádně se do draka opřu – pořádně se zpevním a naštvu se na něj. Ty mě nepřetáhneš! Hlavně v silnějším, ale děravém větru.

Vytočené kyčle co nejvíce směrem proti větru – tím udávám směr nohou i jízdě a jedu více proti větru. Mohu pustit přední ruku abych se více vytočil proti větru.

kiting3

Zacílím na bod, kam se chci dostat – na obě strany jízdy si najdu bod, kam se snažím dostat. Je to důležité hlavně při jízdě směrem od břehu.

Otočky na co nejmenším prostoru – změnu směru (transition) se snažím dělat s co nejmenším spadnutím po větru. Každý ztracený metr budu muset nastoupat.

Snažím se neupadnout a nehodit draka na vodu – to vše znamená ztrátu výšky.

Stále sleduji svou výšku – někdy se zdá, že stoupu, ale spadávám po větru a každý další šlák znamená další ztracené metry. Je třeba se včas rozhodnout a bodydragovat.

Bodydrag. Když už vím, že nedojedu, protože vítr klesnul na nejezditelnou rychlost, slezu z prkna a dobodybreguju ke břehu. Jízdou už nestoupu, ale bodydragem ještě ano. Pozor na spadnutí draka na vodu.

Tipy:

  • V silnějším větru se stoupe lépe než ve slabším.
  • Ve stabilním větru se stoupe lépe než v rozbitém.
  • S větším a rovnějším kiteboardem se stoupe lépe než s prohnutým (hodně brzdí) a krátkým (boří se).
  • Pokud to jde, tak jezdím proti větru přímo proti pláži. Dám si tu práci a po startu tam hned nastoupám, abych pak měl klid na ježdění. Když se cokoli stane dovane, mě to na pláž. Když nemůžu nastoupat a spadávám dolu po větru, zase dojedu na pláž.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *